EtusivuTutustu kouluummeUutisetLukioLukuvuosi 2023–2024 on käynnistynyt
15.08.2023

Lukuvuosi 2023–2024 on käynnistynyt

Oulunkylän yhteiskoulussa lukuvuosi 2023–2024 on alkanut kesäloman jälkeen aurinkoisissa ja ryhmäytyksentäyteisissä merkeissä.

Yläkoulutaipaleensa aloittaneet 7.-luokkalaiset ja lukion ensimmäisen vuosikurssin opiskelijat on toivotettu lämpimästi tervetulleiksi Oulunkylän yhteiskouluun. Ensimmäisinä koulupäivinä peruskoulun tukioppilaat esittelivät 7.-luokkalaisille koulurakennusta ja järjestivät ryhmäytystä. Tulevina viikkoina ryhmäytykset jatkuvat muun muassa oppilashuollon vetäminä, ja tuoreet yläkoululaiset pääsevät osallistumaan esimerkiksi hullunkurisiin olympialaisiin.

Lukion ykköset ovat puolestaan päässeet tutustumaan toisiinsa ja osaksi kouluyhteisöä tuutoreiden vetämien ryhmäytysten myötä. Ykköset viettävät tällä viikolla myös Ogelin perinteistä Kumpula-päivää Kumpulan maauimalassa. Luvassa on tutustumista ja rentoa yhdessäoloa. Syyskuun alussa on vielä luvassa lukion ykkösille ja kakkosille suunnattu yhteisöllinen tapahtuma ”Ogelin kaste”.

Koulurakennuksessa ja kulkureiteissä on tapahtunut muutoksia viime kuukausina, sillä kesän aikana aloitettiin korotuskerroksen rakentaminen koulumme eteläsiipeen. Lukuvuoden 2023–2024 aikana koulurakennuksen nelostason luokkahuoneet sijaitsevat ajanmukaisissa ja viihtyisissä väistötiloissa polkupyöräparkkipaikan takana. Rakennustöiden vaikutuksesta koulutyöhön ja kulkureitteihin tiedotetaan ajantasaisesti esimerkiksi Wilmassa sekä luokanvalvojan ja ryhmäohjaajan tuokioilla. Hankkeesta voi lukea lisää täältä. Suuren remontin lisäksi koulussa on kesän aikana tehty myös useita pieniä parannustöitä.

Alkava lukuvuosi on merkittävä myös sen vuoksi, että vuonna 2024 Oulunkylän yhteiskoulu täyttää sata vuotta ja satavuotisjuhlinnat alkavat jo kevätlukukaudella. Koulumme kerääkin tällä hetkellä koulumuistoja vuosien varrelta. Lue lisää tulevasta juhlavuodesta ja katso ohjeet koulumuistojen kertomiseen täältä.

Mukavaa lukuvuoden alkua kaikille!