EtusivuHae kouluummeHae opiskelijaksi lukioon

Lukion avoimet ovet:

16.1.2024 klo 13 ja klo 18

25.1.2024 klo 13

Pääset tutustumaan lukioomme koulun somekanavilla

Voit katsoa lukiomme esitteen tästä.

Voit myös olla yhteydessä lukion opoihin.

Opiskelijoiden valinta

Lukiossamme on kolme linjaa: yleislinja, luonnontiedelinja ja musiikkilinja.

Yleislinja

Yleislinjalle valitaan opiskelijat perusopetuksen päättötodistuksen lukuaineiden arvosanojen aritmeettisen keskiarvon osoittamassa järjestyksessä. Lukuaineita ovat äidinkieli ja kirjallisuus, toinen kotimainen kieli, vieraat kielet, uskonto tai elämänkatsomustieto, historia, yhteiskuntaoppi, matematiikka, fysiikka, kemia, biologia, maantieto ja terveystieto.

Keväällä 2023 alin keskiarvoraja oli 8,67. Aloituspaikkoja yleislinjalla on yhteensä 124.

Luonnontiedelinja

Luonnontiedelinjalle valitaan opiskelijat perusopetuksen päättötodistuksen lukuaineiden arvosanojen keskiarvon ja pääsykokeen perusteella. Aloituspaikkoja luonnontiedelinjalla on yhteensä 18.

Lisätietoja luonnontiedelinjan sivuilta

Musiikkilinja

Musiikkilinjalle valitaan opiskelijat perusopetuksen päättötodistuksen lukuaineiden arvosanojen keskiarvon, soveltuvuuskokeen ja mahdollisten lisänäyttöjen perusteella. Aloituspaikkoja musiikkilinjalla on yhteensä 14.

Lisätietoja musiikkilinjan sivuilta

Löydät lukiomme ainevalintakortin tästä. Hakijoiden ei tarvitse täyttää koulun ainevalintakorttia.

Oulunkylän yhteiskoulun lukion yleisesittelyyn voit tutustua täältä

Lisätietoja yhteishausta opintopolku.fi