EtusivuTutustu kouluummeYläkoulun esittely

Yläkoulun esittely

Oulunkylän yhteiskoulu on tarjonnut monipuolista yleissivistävää opetusta vuodesta 1924 alkaen. Yläkoulussa opiskelee noin 550 oppilasta. Samassa rakennuksessa toimii myös noin 450 opiskelijan lukio. Yläkoulussa on osana Helsingin kaupungin soveltuvuuskoeverkkoa toimiva musiikkiluokka sekä sisäisinä painotuksina liikuntaa (Urhea) ja matemaattis-luonnontieteellisiä aineita painottavat luokat.

Oulunkylän yhteiskoulu toimii oppilaaksiottoalueensa lähikouluna. Oulunkylän yhteiskoulussa painotetaan oppimisen iloa, yritteliäisyyttä ja turvallista opiskeluympäristöä. Oppimisen tuen ja opiskeluhuollon resurssit ovat kattavat. Valinnaisaine- ja kielitarjonta on laaja. Tavoitteenamme on toiselle asteelle ja tulevaisuuteen valmis nuori.

Perinteisen opiskelun lisäksi yläkoulussamme voi osallistua maineikkaaseen musiikki-, teatteri- ja kuvataidetoimintaamme. Kerhotoimintaa järjestetään vuosittain kysynnän mukaan.

Koulussamme on ajanmukaiset ja toimivat oppimistilat ja sähköinen oppimisympäristö. Tunnuslauseemme onkin: tiedolla, taidolla ja luovuudella jatkoon!

Oulunkylän yhteiskoulu on yksityinen oppilaitos, jonka ylläpitäjä on Oulunkylän yhteiskoulun säätiö.

Painotus
musiikki, matemaattis-luonnontieteelliset aineet, liikunta
Valinnaisuus
Katso Valinnaiset aineet 8. ja 9. luokalla. Valinnaisaineita ovat kielet, kotitalous, käsityö, musiikki, kuvataide, liikunta, yrittäjyys, tietotekniikka ja tietokonegrafiikka. Koulun sijainti Keskuspuiston ja Oulunkylän tekojääradan välittömässä läheisyydessä tarjoaa monipuoliset liikuntamahdollisuudet ympäri vuoden.
Kieliohjelma
A1 (englanti, ranska, saksa), A2 (englanti, ranska, saksa), B1 (ruotsi), B2 (ranska, saksa) Syksystä 2024 alkaen koulun kielivalikoimassa ei ole enää A1/A2 -ruotsia.
Kerhot
Kuoro, orkesteri ja useita klassisen ja kevyen musiikin yhtyeitä, näytelmäkerho, ympäristöryhmä, tukioppilastoimintaa 8. luokasta alkaen
Vanhempainyhdistys
Koulussamme toimii vanhempainyhdistys nimeltään Wandy. Sen tarkoituksena on edistää kodin ja koulun yhteistyötä, tukea hyvän oppimis- ja kasvuympäristön luomisessa, tuoda esille vanhempien kannanottoja, toimia oppilaiden vanhempien yhteistyöelimenä ja edistää informaation kulkua kodin ja koulun välillä. Yhdistys järjestää mm. vuosittain luentoja sekä muuta valistus- ja retkitoimintaa. Kaikki koulun oppilaiden vanhemmat ovat tervetulleita mukaan toimintaan! Lue lisää Wandyn sivulta.