EtusivuTutustu kouluummeUutisetTapahtumatOulunkylän yhteiskoulun laajennusosan rakentaminen alkaa
09.05.2023

Oulunkylän yhteiskoulun laajennusosan rakentaminen alkaa

Oulunkylän yhteiskoulun oppilasmäärä kasvaa tulevina vuosina Oulunkylän alueen kehittymisen myötä, ja koulumme tarvitsee lisätiloja. Koulun eteläsiipeen, nk. E-osaan, rakennetaan korotuskerros. Samassa yhteydessä E-osaan rakennetaan hissi, WC-tiloja lisätään ja tiloja peruskorjataan. Laajennuskerros näkyy oheisessa havainnekuvassa.

Rakentaminen ajoittuu kesäkuusta 2023 heinäkuulle 2024. Työmaa-alue rajataan, ja sääsuojien rakentaminen E-osan ympärille alkaa jo maanantaina 15.5.2023. Tämä vaikuttaa kouluun kulkemiseen ja koulualueella liikkumiseen. Työmaa-alueelle on pääsy kielletty, ja kulku koulun sisäpihalle Siltavoudintieltä E-osan kulmasta on varattu ainoastaan työmaaliikenteelle. Kulku kouluun tapahtuu parkkipaikan puoleisesta ovesta sekä sisäpihan ovista urheilupuiston suunnalta. Liikkumisjärjestelyt 15.5.2023 alkaen näkyvät alla olevassa kuvassa.

Lukuvuoden 2023–2024 aikana koulurakennuksen E-osan nk. nelostason luokkahuoneet sijaitsevat väistötiloissa polkupyöräparkkipaikan takana. Väistötilat ovat ajanmukaiset ja toimivat, ja ne rakennetaan tulevana kesänä.

Rakennusaikana kiinnitetään erityistä huomiota siihen, että koulutyö sujuu mahdollisimman häiriöttömästi ja työmaajärjestelyt ovat toimivat ja turvalliset.

Havainnekuvat: Arkkitehtitoimisto K2S Oy