EtusivuTutustu kouluummeUutisetKoulun historiaLähes satavuotias OYK kerää koulumuistoja!
05.06.2023

Lähes satavuotias OYK kerää koulumuistoja!

Oulunkylän yhteiskoulu täyttää sata vuotta syksyllä 2024, ja sen vuoksi keräämme kirjallisia koulumuistoja, joita kuka tahansa koulun toimintaan osallistunut voi lähettää. Niin sanalliset muistot kuin kuvatkin vuosien varrelta ovat tervetulleita.

Kerro meille, millaisia ovat omat mieleen painuneimmat koulumuistosi. Millaista koulussa on ollut opiskella, opettaa ja työskennellä eri aikoina? Millaisia sattumuksia ja persoonia omalle koulutiellesi tai -urallesi on osunut? Lähetä muistosi osoitteeseen lauri.hemmila@spiritus.fi 30.11.2023 mennessä.

Osana satavuotisjuhlallisuuksia tullaan julkistamaan koulumuistoihin painottuva historiateos, jota varten historiantutkijat haastattelevat paria kymmentä koulun entistä ja nykyistä oppilasta ja opettajaa. Historiateoksen kokoamisesta vastaavat Spiritus Historiaen tutkijat Lauri Hemmilä ja Antti Parpola.

Lähetettyjä muistoja voidaan käyttää sellaisenaan tai toimitettuina sekä historiateoksessa että koulun muussa viestinnässä. Mikäli muistelija niin toivoo, voidaan muistoja julkaista myös nimettömänä, kunhan muistelijan henkilöllisyys on tutkijoiden tiedossa.