EtusivuTutustu kouluummeUutisetEtäopetusYstävyyttä voi vaalia etäopiskelun aikana monin tavoin
04.05.2020

Ystävyyttä voi vaalia etäopiskelun aikana monin tavoin

Opiskelijoiden mielenterveyspäivää vietettiin torstaina 23.4. Koulumme opiskeluhuollon, ohjauksen ja tuen tiimi kannusti oppilaita ja opiskelijoita osallistumaan Nyyti ry järjestämään #Mitätehtäis -kampanjaan. Kampanjan avulla haluttiin nostaa esiin ystävyyden merkitystä hyvinvoinnille ja mielenterveydelle. Kysyimme, miten ystävää voi muistaa ja ilahduttaa etäopetusaikoina.

Vastauksista tuli ilmi, että monet ovat pitäneet yhteyttä ystäviinsä mm. videopuheluiden ja somen välityksellä. Myös sarjojen ja elokuvien katsominen yhdessä Netflix Partyn kautta on ollut suosittua. Lisäksi netissä on pelattu yhdessä erilaisia pelejä. Useat vastaajista ovat ulkoilleet yhdessä pienellä porukalla. Positiiviset viestit ja kirjeet ystävälle ovat ilahduttaneet monia.

On tärkeää pitää kiinni arjen rutiineista ja rytmistä. Ystävillä ja opiskeluyhteisöön kuulumisella on valtava vaikutus hyvinvointiin. Myös työkavereiden kesken on lupa iloita, vaalia ystävyyttä ja kehua toista.

Alla olevat kuvat on otettu helmikuussa Wanhojen päivänä.

”Jos mieltä painaa tai murhe vaivaa,
niin muista vanha neuvo tää: älä niitä yksin miettimään jää.
Kanssa ystävän murheet puolittuu ja ilo ja onni tuplaantuu.”