EtusivuTutustu kouluummeUutisetKoulun juhlatPenkkaririemua ja wanhojen tanssien hurmaa
12.02.2024

Penkkaririemua ja wanhojen tanssien hurmaa

Viime viikolla vietettiin sekä penkinpainajaisia että wanhojen tansseja. Torstaina abiturientit juhlistivat koulupäivien loppumista vierailemalla luokissa sekä järjestämällä lukiolle ja yhdeksäsluokkalaisille abigaalan. Gaalassa yleisö sai nauttia karkkisateesta abien juostessa saliin keskikäytävää pitkin. Ohjelmassa oli opettajien videohaastatteluja, koko yleisön haastanut Kahoot-kilpailu sekä abien tekemä O.G.E.L.I-rapin julkistus. Gaalan jälkeen abit kipusivat pihalla odottaneisiin, lakanoin koristeltuihin rekkoihin. Pihaan kerääntyneet hyvästelijät huiskuttivat abien matkatessa kohti keskustaa.

Perjantaina oli wanhojen tanssien vuoro. Aamupäivällä seitsemäsluokkalaiset pääsivät nauttimaan pukuloistosta ja upeista tanssiesityksistä seiskojen omassa minitanssiesityksessä. Samanaikaisesti osa wanhoista oli vierailulla vanhainkodissa. Myöhemmin päivällä lukion toisen vuosikurssin opiskelijat hurmasivat lopun koulun väen useilla menevillä ja taidokkaasti esitetyillä tansseilla. Illalla vuorossa oli vielä kutsuvierasesitys. Tanssit huipentuivat lukiolaisten omaan tanssiin, jonka lopussa nähtiin huikea voltti.