EtusivuTutustu kouluummeUutisetYläkouluKeskustelua koulukiusaamisesta
15.02.2024

Keskustelua koulukiusaamisesta

Kokoonnuimme 6.2.2024 yläkoulun huoltajien kanssa pohtimaan, miten kiusaamistilanteita voidaan selvittää ja ennaltaehkäistä koulussa tiiviimmällä kodin ja koulun yhteistyöllä. Tämä keskustelutilaisuus oli osa teemallisten vanhempainiltojen sarjaa. Mukana valitsemassa tämän kertaista aihetta oli vanhempainyhdistys Wandy.

Tilaisuuden aluksi käsiteltiin viimeisimmän Kouluterveyskyselyn tuloksia kiusaamisen osalta. Asiantuntijavierainamme olivat Ville Koikkalainen Vanhempainliitosta ja Minttu Oinonen Aseman lapset ry:stä. Heidän pitämässään alustuksessa korostettiin aktiivista ja avointa vuoropuhelua kodin ja koulun välillä erilaisissa konfliktitilanteissa ja niiden ennaltaehkäisyssä.

Koulun näkökulmasta on erittäin tärkeää, että pääsemme keskustelemaan vanhempien kanssa erilaisista nuoren arkeen liittyvistä teemoista. Toivomme, että saamme jatkossakin runsaasti huoltajia mukaan yhteiseen keskusteluun.