EtusivuTutustu kouluummeUutisetLiikuntaLiikuntapäivän iloa peruskoulussa
05.09.2023

Liikuntapäivän iloa peruskoulussa

Peruskoululaiset viettivät tiistaina 5.9.2023 liikuntapäivää pilvisessä syyssäässä. Jokaisella luokkatasolla oli oma ohjelmansa.

7.-luokkalaisten päivä muodostui kahdesta kokonaisuudesta: Oulunkylän nähtävyyskierroksesta sekä koulun ympäristössä toteutetusta rastikierroksesta. Seiskat tutustuivat kävellen kymmeneen Oulunkylän nähtävyyteen, joiden joukossa oli esimerkiksi Oulunkylän kirjasto, Kulkuri ja joutsen -patsas, vanha asemarakennus sekä Raide-Jokerin pysäkki. Oppilaat ratkaisivat jokaisella pisteellä jonkin tehtävän, ja samalla seiskoista kuoriutui varsin taitavia lähialueen tuntijoita. Koululla seiskat kiersivät erilaisilla rasteilla, joissa tehtävinä oli muun muassa munaviesti ja hämähäkinverkon selvittäminen. Patsasrastilla oppilaiden piti muodostaa yhdessä esimerkiksi luokan kirjain.

8.-luokkalaiset puolestaan viettivät päivää liikuntarasteilla koulun lähiympäristössä. Oppilaat pääsivät haastamaan itseään yhdessä toisten kanssa muun muassa suunnistuksessa, koripallossa, norsupallossa, tenniksessä sekä ultimatessa. Huvittuneisuutta herätti se, että norsupallossa tavallisen jalkapallon sijaan pelattiinkin jumppapallolla. Osa lajeista mahdollisti myös leikkimielisen kisailun.

9.-luokkalaiset retkeilivät Luukissa, jossa oppilaat kiersivät viiden kilometrin mittaisen reitin. Luukin ulkoilualue tarjosi kauniit metsämaisemat ja raitista ilmaa reippailijoille. Kävelyn lomassa oli mahdollista sienestää, ja ruoaksi grillattiin tulipaikalla makkaraa. Ysit osallistuivat kävelyn jälkeen joko rantalentopalloon, frisbeen heittelyyn tai jalkapallon pelaamiseen.