EtusivuTutustu kouluummeUutisetLukioAvoimet ovet valloittivat Ogelin
25.01.2023

Avoimet ovet valloittivat Ogelin

Oulunkylän yhteiskoulussa on lukuvuonna 2022–2023 järjestetty kolme avoimet ovet -päivää. Marraskuussa avoimet ovet oli suunnattu sekä peruskoulusta että lukiosta kiinnostuneille. Tammikuussa puolestaan oli mahdollisuus tutustua erityisesti lukion toimintaan. Tapahtumat ovat mahdollistaneet useiden satojen nuorten tapaamisen, ja on ollut hienoa päästä keskustelemaan niin monen avoimiin osallistuneen kanssa. Pelkästään tammikuun avoimissa ovissa vieraili arviolta yhteensä yli 500 kävijää.

Marraskuun avoimissa ovissa oli mahdollista kuulla peruskoulun liikunta-, matemaattis-luonnontiede- ja musiikkipainotuksista sekä tutustua lukion yleis-, musiikki- ja luonnontiedelinjoihin. Peruskoulun tukioppilaat ja lukion tuutorit esittelivät kouluamme ala-aulasta lähteneillä infokierroksilla. Oppitunneille ovet olivat kirjaimellisesti auki, ja tunneilla sai käydä tutustumassa. Salissa oli mahdollista tutustua koulun monipuoliseen toimintaan ja opintotarjontaan. Oppiaineilla oli salissa omat pisteensä, ja toimintaansa esitteli lisäksi esimerkiksi oppilas- ja opiskelijahuolto. Myös lukion opiskelijoiden lehti O’times ja teatteritaide olivat edustettuina. Upeat musiikkiesitykset tarjosivat vierailijoille mahdollisuuden pysähtyä messumaisen tapahtuman keskellä.

Myös tammikuun lukion avoimissa ovissa oli mahdollista kuulla muun muassa lukion yleis-, musiikki- ja luonnontiedelinjoista, käydä tuutoreiden vetämillä koulukierroksilla, ihailla musiikkiesityksiä sekä herkutella opiskelijakunnan kahvilassa. Salissa oli tällöinkin mahdollisuus tutustua koulun moninaiseen toimintaan ja laajaan opintotarjontaan.

Kiitos kaikille avoimiin oviin osallistuneille! Oli mahtava tavata teitä kaikkia. Tapaamisiin!