EtusivuTutustu kouluummeUutisetLukioAlumnit vierailivat lukion ykkösten hyvinvointijaksolla
03.11.2022

Alumnit vierailivat lukion ykkösten hyvinvointijaksolla

Lukion 1. vuoden opiskelijoille järjestettiin keskiviikkona 2.11.2022 hyvinvointiaiheinen luento, jossa vierailevina puhujina oli kolme koulumme alumnia. Tilaisuuden alussa alumnit esittelivät itsensä ja kertoivat lyhyesti opiskelu- ja urapoluistaan. Puhujina olivat Juuso Arkkila (hammaslääketieteen opiskelija), Juulia Salomaa (opiskelee terveyden edistämistä ja liikuntalääketiedettä) ja Lukas Laakso (valtiotieteiden opiskelija).

Juulia Salomaa puhui hyvinvointia ja terveyttä edistävien tekijöiden vaikutuksesta opiskeluun. Juuso Arkkila puolestaan kertoi opiskelun ja muun elämän yhdistämisestä hyvinvoinnin näkökulmasta. Lukas Laakson puheenvuoro keskittyi hyvinvoinnin ylläpitämiseen jatko-opintoihin hakiessa, jatko-opinnoissa sekä työelämässä.

Hyvinvointijakso on kaikille ykkösille pakollinen opintojakso. Opintojaksossa opiskellaan 1.–2. jakson aikana psykologian, terveystiedon ja opinto-ohjauksen ensimmäinen opintojakso. Hyvinvointiopintojakson yhteisiä sisältöjä ovat alumnien hyvinvointiluennon lisäksi esimerkiksi tuutoreiden järjestämä ryhmäytys ja opiskeluhuollon henkilöstön vierailut tunneilla.