EtusivuTutustu kouluummeUutisetLiikuntaLiikuntapäivästä iloa kouluarkeen
08.09.2022

Liikuntapäivästä iloa kouluarkeen

Peruskoulu vietti keskiviikkona 7.9.2022 liikuntapäivää. Päivä tarjosi tauon arkiseen puurtamiseen. Sää suosi ulkoilijoita, kun aurinko paistoi syyskuiselta taivaalta.

7.-luokkalaiset kiersivät erilaisilla pisteillä, joissa tehtävinä oli muun muassa munaviesti ja ihmispatsaiden muodostaminen. Lisäksi seiskat tutustuivat Oulunkylän nähtävyyksiin kymmenen rastin mittaisella kävelyllä. Jokaisella rastilla oppilaat saivat pienissä ryhmissä ratkaistavan tehtävän. Nähtävyyksien joukossa oli esimerkiksi Oulunkylän kirjasto, Kulkuri ja joutsen -patsas, vanha asemarakennus sekä tekojäärata. Tehtävät innostivat, ja seiskoista kuoriutui taitavia lähialueen tuntijoita.

8.-luokkalaiset kiersivät erilaisilla liikuntarasteilla koulun lähiympäristössä. Lajeina oli muun muassa suunnistus, koripallo, norsupallo, tennis sekä ultimate. Suunnistuksessa kierrettiin erilaisia rasteja. Norsupallo huvitti, koska tavallisen jalkapallon sijaan pelattiinkin jumppapallolla. Tenniksessä oppilaat hyödynsivät jo liikuntatunneillakin opittuja taitoja. Leikkimielinen kisailu siivitti kasien pelailuja.

9.-luokkalaiset puolestaan viettivät liikuntapäivän Luukissa retkeillen. Oppilailla oli kierrettävänä viiden kilometrin mittainen reitti kauniissa metsämaisemissa. Kävelyn lomassa oli mahdollista sienestää, ja ruoaksi tarjottiin nuotiolla paistettua grillimakkaraa. Ruokailun jälkeen ysit osallistuivat rantalentopalloon, frisbeen heittelyyn tai jalkapallon pelaamiseen.