EtusivuTutustu kouluummeUutisetKansainvälisyysKielitaitoa kehittämässä – koulun kirjasto tarjoaa luettavaa monella kielellä
26.09.2022

Kielitaitoa kehittämässä – koulun kirjasto tarjoaa luettavaa monella kielellä

Tänään 26.9.2022 vietetään Euroopan kielten päivää. Päivän tarkoituksena on kiinnittää huomio Euroopan kielten moninaisuuteen. Kielitaitoon panostaminen kantaa pitkälle elämässä: se mahdollistaa esimerkiksi kansainvälisten ystävyyssuhteiden luomisen, hyvinvoinnin parantamisen sekä erilaisiin työmahdollisuuksiin tarttumisen. Oulunkylän yhteiskoulussa panostetaankin kielten tarjontaan. Koulussamme opiskellaan niin englantia, ruotsia, saksaa, ranskaa kuin espanjaa. Vuoden aikana on lisäksi mahdollista osallistua moniin kansainvälisiin projekteihin.

Kielitaitoa voi kartuttaa myös lukemalla. Olemme saaneet Opetushallituksen rahoituksella hankittua Ogeliin laajan valikoiman erilaisia ranskan- ja saksankielisiä nuortenkirjoja. Jokaiselle lukijalle löytyy varmasti oma suosikki monen genren joukosta. Nyt on mahdollista yhdistää lukeminen ja vieraan kielen opiskelu rentouttavaksi ajanvietteeksi. Lukemalla rikastuttaa ymmärrystä toisista kulttuureista sekä kasvattaa kielellistä pääomaa ja kehittää tunnetaitoja.

Ogelilainen, tervetuloa lainaamaan mieluista luettavaa! Antoisaa Euroopan kielten päivää kaikille!