EtusivuTutustu kouluummeUutisetLukioLukuvuosi alkoi lämpimästi
19.08.2022

Lukuvuosi alkoi lämpimästi

Oulunkylän yhteiskoulun toimintavuosi 2022–2023 on alkanut aurinkoisissa ja iloisissa tunnelmissa. Kolmen koronarajoitusten täyteisen lukuvuoden jälkeen olemme saaneet aloittaa syyslukukauden vailla laajempia rajoituksia ja maskisuosituksia. Koulussa seurataan edelleen tarkkaan ohjeistuksia ja pidetään huolta siististä ja turvallisesta oppimis- ja työympäristöstä.

Yläkoulun aloittaneet 7.-luokkalaiset ja lukion ensimmäisen vuosikurssin opiskelijat on toivotettu tervetulleiksi kouluyhteisöömme. Ensimmäisinä koulupäivinä peruskoulun tukioppilaat esittelivät 7.-luokkalaisille koulurakennusta ja järjestivät ryhmäytystä. Tulevina viikkoina ryhmäytykset jatkuvat muun muassa nuorisotalon vetäminä. Lukion tuutorit puolestaan ovat perehdyttäneet ykkösiä. Ykköset ovat saaneet viettää yhdessä myös Ogelin perinteistä Kumpula-päivää Kumpulan maauimalassa. Ensi viikolla on vielä luvassa lukion ykkösille ja kakkosille suunnattu yhteisöllinen tapahtuma ”Ogelin kaste”.

Kesän aikana koulurakennuksessa on tehty useita remontteja. Koulussa on toteutettu kokonaisvaltainen salaoja- ja hulevesiremontti. Remontin tarkoituksena on pitää koulurakennuksemme edelleen myös fyysisesti turvallisena opetusympäristönä. Alimman kerroksen hyvinvointikäytävällä on remontoitu niin musiikkitilat, terveydenhoitajan työtila kuin oppilaiden WC-tilat. Lisäksi koulussa on tehty ilmanvaihdon parannustöitä ja kohennuksia luokkatiloihin. Syksyn aikana koulun katolle asennetaan vielä aurinkopaneelit.

Mukavaa lukuvuoden alkua kaikille!