EtusivuTutustu kouluummeUutisetKoulun juhlatVanhojen pyörteissä toukokuussa
26.05.2022

Vanhojen pyörteissä toukokuussa

Tänä vuonna vanhojentansseja on tanssittu poikkeuksellisina ajankohtina. Viime vuoden vanhat eli tämän vuoden abit tanssivat tanssinsa vasta itsenäisyyspäivän aattona, ja kevään 2022 varsinaiset vanhat pääsivät parketille perjantaina 20.5.

Muuttuneet ajankohdat eivät kuitenkaan ole hälventäneet tunnelmaa tai pukuloistoa vaan pikemminkin tehostaneet niitä. Toukokuisen aurinkoinen perjantai oli todellinen keväinen juhlapäivä, ja vanhat olivat panostaneet salin raikkaaseen koristeluun.

Itse tanssit olivat jälleen kerran näyttävä sikermä perinteisiä vanhojen tansseja ja loppuhuipennuksena vanhojen itse suunnittelema tanssi. Tanssit nähtiin perinteiseen tapaan kaksi kertaa: päivällä yleisönä olivat muut oppilaat, ja illalla tanssittiin vanhemmille.