EtusivuTutustu kouluummeUutisetKansainvälisyysKansainvälistä tunnelmaa Erasmus-projektiviikolla
06.05.2022

Kansainvälistä tunnelmaa Erasmus-projektiviikolla

Koulumme isännöi Erasmus-Kulturkiosk 3 -projektitapaamista Helsingissä 29.4.-7.5.22. Sisiliasta, Kreikasta, La Réunionilta, Itävallasta ja Saksasta saapui suuri joukko nuoria ja opettajia tutustumaan Unesco:n aineettomaan kulttuuriperintöön. Lisäksi viikon ohjelmaan kuului mm. suomalaisia vappuperinteitä, kaupunkisuunnistus, selviytymisretki metsässä ja saunomista meren rannalla. Loppuhuipennuksena päästiin vielä purjelaivaristeilylle Helsingin edustalle. Kokemuksista työstettiin saksankielisiä videoita, joista suosituimmat palkittiin. Mahtava tekemisen meininki, yhteinen ilo ja kansainvälinen tunnelma loivat uusia ystävyyssuhteita ja eri-ikäisten yhteisiä huippuhetkiä. Nuoret kommunikoivat sujuvasti eri kielillä, ja päätösristeilyllä soivat bilehitit eri kulttuureista. Projekti päättyy tänä  vuonna, mutta jatkoa on jo suunnitelmissa.