EtusivuTutustu kouluummeUutisetMenestystäAbi Lauri Kivelä Talousguru-finaaliin
07.02.2022

Abi Lauri Kivelä Talousguru-finaaliin

Abiturienttimme Lauri Kivelä on edennyt Talousguru-kilpailussa finaaliin saakka. Tämä suoritus ei olekaan ihan itsestäänselvyys, sillä noin 700 osallistujasta tämän vuoden finaaliin valittiin vain 14 parhaiten menestynyttä taloustietäjää. Finaali järjestetään maaliskuun alussa Helsingissä.

Talousguru on vuodesta 1997 asti järjestetty lukiolaisten taloustietokilpailu. Kilpailun pääjärjestäjät ovat Finanssiala ry, FINE Vakuutus- ja rahoitusneuvonta ja Historian ja yhteiskuntaopin opettajien liitto HYOL ry. Kilpailussa kilvoitellaan taloustietämyksellä, ja lukion sisältöjen lisäksi kilpailussa menestyminen vaatii talouspolitiikan aktiivista seuraamista. Palkinnot ovat kovat – parhaiten menestyneille on jaossa jopa alan opiskelupaikkoja suomalaisissa yliopistoissa.

Onnea ja menestystä finaaliin, Lauri!