EtusivuTutustu kouluummeUutisetKoulun juhlat”Muistetaan henkinen läheisyys”, toivotettiin etäjoulujuhlassa
22.12.2021

”Muistetaan henkinen läheisyys”, toivotettiin etäjoulujuhlassa

Syyslukukausi 2021 on tullut päätökseen hieman epävarmoissa mutta kuitenkin helpottuneissa ja myönteisissä tunnelmissa. Syksyn koulutyö on saatu toteutettua kokonaan lähiopetuksessa, ja vaikka vaihteleva koronatilanne on varjostanut tätäkin syksyä, koulussa on kuitenkin voitu keskittyä hyvään perustyöhön. Myös syyslukukauden monia tapahtumia on voitu toteuttaa rajoitusten puitteissa.

Kiristyneen tilanteen takia lukukauden päättävä joulujuhla pyöräytettiin viime metreillä etäjuhlaksi, jota seurattiin kotona ja luokissa. Juhlan juonsivat paikan päältä suorana 8.-luokkalaiset Jonas ja Martta. Suurelta osin etukäteen taltioidussa joulujuhlassa nähtiin musiikkiluokkalaisten kuoron ja lauluyhtyeiden jouluisia esityksiä musiikinopettaja Joonas Tuomisen johdolla. Rehtori Mirva Lindstöm ja apulaisrehtori Niina Ikonen käsittelivät dialogisessa puheessaan joulupukin historiaa ja keskieurooppalaista joulua. Liikunnallista meininkiä juhlaan toi liikuntaluokka 7E:n tanssisitys, joka yhdisteli vanhempia ja uudempia rytmejä.  9C esitti koko luokan voimin kappaleen Joulun kanssas jaan, jonka fraasi tahtoisin päästä sua halaamaan tiivistää monelle tämän joulun tunnelman. Juhla päättyi musiikkiluokkien suurkuoron laulamaan perinteiseen kappaleeseen Jouluyö, juhlayö.

Oulunkylän yhteiskoulun väki toivottaa kaikille kouluyhteisömme jäsenille ja ystäville rauhallista, rentouttavaa ja tunnelmallista joulua!