EtusivuTutustu kouluummeUutisetLukioTurpotietäjä-kilpailun finaaliin uutisia seuraamalla
10.11.2021

Turpotietäjä-kilpailun finaaliin uutisia seuraamalla

Lukion toisella vuosikurssilla opiskeleva Nino Aho on päässyt Turpotietäjä-kilpailun valtakunnalliseen finaaliin. Alkukilpailu käytiin maakunnallisella tasolla. Nino tuli alkukilpailussa Helsingin piirin kakkoseksi ja hänet palkitaan tästä sijoituksesta kunniakirjalla ja lahjakortilla.

– Valtakunnallinen finaali järjestetään talvisodan alkamisen vuosipäivänä 30.11., kertoo Nino. Hänen mukaansa alkukilpailu oli haastava mutta siinä menestyi etenkin, jos oli seurannut aktiivisesti uutisia.

Turpotietäjä on valtakunnallinen, lukiolaisten turvallisuuspolitiikan ja kokonaisturvallisuuden tietämystä mittaava tietokilpailu. Kilpailun järjestävät Reserviläisliitto ja Suomen Reserviupseeriliitto. Mukana hankkeen ohjausryhmässä ovat myös Kadettikunta ry sekä Historian ja yhteiskuntaopin opettajien liitto HYOL ry. Kilpailu järjestetään vuosittain.