EtusivuTutustu kouluummeUutisetLiikuntaLiikuntapäivä aktivoi peruskoululaisia
11.09.2021

Liikuntapäivä aktivoi peruskoululaisia

Keskiviikkona 8.9. saatiin raitista ilmaa ja hengähdystauko tavanomaisesta koulutyöstä, kun peruskoulu vietti liikuntapäivää hyvässä syksyisessä säässä. Liikunnallinen ohjelma toteutettiin siten, että jokaisella luokka-asteella oli omaa ohjelmaa.

Seiskojen päivään mahtui ryhmäyttäviä liikunnallisia leikkejä, kuten hämähäkin verkon läpi pujottautuminen ja lennokin heitto. Ruokailun jälkeen seiskat kaupunkisuunnistivat tutustuen samalla Oulunkylän alueen nähtävyyksiin, kuten Tapio Rautavaaran patsaaseen ja Oulunkylän historiallisesti merkittävään seurahuoneeseen.

Kasiluokkalaiset pelailivat Oulunkylän liikuntapuistossa hikisiä lajeja tenniksestä norsufutikseen. Ysit pääsivät kauimpaan kohteeseen ja suuntasivat busseilla kohti Luukin metsiä ja ulkoilualuetta. Syksyisen metsäreippailun lisäksi ysit tunnelmoivat tulilla makkaraa paistaen.

Päivän jälkeen kuultiin kiittäviä kommentteja niin oppilaiden kuin opettajienkin suunnalta. Pitkän ja haastavan korona-ajan ja melko staattisen etäopiskelun jälkeen tällaiset päivät ovat erityisen tervetulleita.