EtusivuTutustu kouluummeUutisetKoulun juhlatOnnea 104 uudelle ylioppilaallemme!
05.06.2021

Onnea 104 uudelle ylioppilaallemme!

Koulumme lukuvuosi 2020-2021 päättyi lauantaina upean kesäisessä säässä ylioppilasjuhlaan sekä peruskoulun kevätjuhlaan.

Valkolakin sai juhlasalissa 104 uutta ylioppilasta. Lämpimät onnittelut hienosta suorituksesta teistä jokaiselle!

Onnittelut myös peruskoulun päättäneille yhdeksäsluokkalaisille!

”Arvon abiturientit, tulevat ylioppilaat. Kun katson tätä poikkeuksellista vuotta ja pitkää etäopetusjaksoa, erityisinä sankareina pidän juuri teitä. Joka ikistä teistä”, rehtori Mirva Lindström lausui puheessaan ylioppilaille.

Rehtori kertasi, miten kevään ylioppilaat selvisivät poikkeuksellisen epävarmuuden keskellä upeasti.

”Kaikki meni lopulta hyvin, ja nyt voitte nauttia suuren työnne hedelmistä”, Lindström veti yhteen.

Rehtori muistutti puheessaan, miten koulumme ehkä kaikkein suurin voimavara piilee yhteisöllisyydessä ja yhdessä tekemisessä. Hän nosti esiin myös opillisen ja sydämen sivistyksen.

”Yhteisöllisyys on positiivinen voimavara, joka auttaa eteenpäin myös vaikeina aikoina.”

Rehtori mainitsi puheessaan erikseen koulumme opiskelijan Eemil Sinkon, joka kollegoidensa kanssa paljasti Abitti-järjestelmän haavoittuvuuden ja siten mahdollisesti pelasti monien yo-kokelaiden koesuoritukset.

Ylioppilaan puheen piti Otso Salste, joka muisteli nopeasti kulunutta kouluaikaa.

”Hattu on vaihtunut keltanokkalippiksestä valkolakkiin. Sillä välillä on tullut pituutta, kengännumero on kasvanut, ja ehkä joku meistä on myös viisastunut.”

Apulaisrehtori Niina Ikonen muisti eläkkeelle jäävää Pirjo ”Pipsa” Piiraista, joka on työskennellyt koulussamme yli 38 vuotta.

”Oulunkylän yhteiskoulu kiittää sinua lämpimästi menestyksekkäästä työurasta koulussamme”, Ikonen lausui. ”Ja pidäthän yhteyttä meihin jatkossakin!”

Videotervehdyksessä Pipsan entiset oppilaat eri vuosilta muistelivat pidettyä ja arvostettua ruotsin ja saksan opettajaamme.

Ohjelmanumeroina kuultiin mm. koulun jousiorkesterin musiikkia musiikinopettaja Joonas Tuomisen johtamana sekä Ogelin teatteriryhmän Satu Mäkisen ohjauksessa toteuttama esitys ”Teams-tunnilla”.

Peruskoulun kevätjuhlassa koettiin mm. 9C-musiikkiluokan hillitön musiikkivideo Rick Astleyn kasariklassikosta Never Gonna Give You Up sekä kiehtova sovitus Suvivirrestä.

Oppilaan puheen piti oppilaskunnan puheenjohtaja Tuure Österman 9D:ltä. Österman hauskuutti muistuttamalla, miten opettajia käy nyt ”oikeastaan sääliksi”: ”Olimmehan me varmasti paras ysiluokkajoukko, jonka te ikinä tulette saamaan.”

Kouluyhteisömme toivottaa aurinkoista ja rentouttavaa kesää. Koulutyö jatkuu loman jälkeen keskiviikkona 11. elokuuta.

Kuvat: Sakari Röyskö