EtusivuTutustu kouluummeUutisetVierailut9D vietti leirikoulua Ähtärissä
04.06.2021

9D vietti leirikoulua Ähtärissä

Luonnontiedeluokka 9D vietti toukokuun lopulla leirikoulua mm. eläinpuistostaan tunnetussa Ähtärissä. Näin luokan oppilaat raportoivat elämyksellisestä viikostaan:

Maanantaina lähdimme kohti Ähtäriä huonosti ilmastoidulla bussilla. Viisi tuntia myöhemmin saavuimme hikisinä perille. Siellä odotti isäntäperheen lisäksi koiria, kissoja, hevosia, lampaita, kaneja ja poroja. Näistä eläimistä menimme syöttämään poroja. Illalla söimme maittavan iltapalan.

Tiistain kohokohta oli Ähtärin eläinpuistovierailu. Siellä näimme pandat Lumen ja Pyryn sekä perinteisen suomalaisen maatilan asukkeja. Söimme herkullisen buffetlounaan hotelli Mesikämmenessä. Sen jälkeen me oppilaat kävimme kiertämässä eläinpuiston läpi.

Keskiviikkoaamuna tutkimme vettä sekä piha-alueen monimuotoisuutta. Kun olimme syöneet lounaan, suurin osa ryhmästä lähti kiipeilypuisto FlowParkiin. Valjaisiin sidottuina kiipeilimme ja tasapainoilimme ratojen läpi puusta puuhun. Toinen osa ryhmästä pääsi kokeilemaan jousiammuntaa. Se yllätti haastavuudellaan. Viimeinen ilta kului karaoken parissa.

Torstaina palasimme hyvillä mielin takaisin Helsinkiin. Lämpötila bussissa oli kuin ruotsalaisessa saunassa.

Teksti: 9D:n oppilaat

Kuvat: Ulla Anttila