EtusivuTutustu kouluummeUutisetKansainvälisyysSaksan taito testissä – DSD-kielidiplomikoe järjestettiin koronasta huolimatta
07.04.2021

Saksan taito testissä – DSD-kielidiplomikoe järjestettiin koronasta huolimatta

Eri medioissa on viime aikoina nostettu esiin tärkeä aihe: kielitaidon kaventuminen ja ns. harvinaisten kielten opiskelun jääminen muiden aineiden varjoon. OYK:ssa riittää kuitenkin edelleen innokkaita saksan opiskelijoita, jotka suorittavat ahkerasti myös koulussamme tarjottavia DSD-kielitutkintoja. Pandemiasta huolimatta saimme järjestettyä tämän kevään DSD I-diplomikokeet suunnitellusti, vaikka kurssi jouduttiin järjestämään kokonaan etäopetuksena.

Pääsiäisviikolla opiskelijat osallistuivat diplomikokeen suulliseen osioon, jossa keskustellaan saksaksi arkipäivän teemoista sekä pidetään esitelmä opiskelijan omaan elämänpiiriin kuuluvasta aiheesta. Saimme kuulla esitykset mm. kesätyöstä päiväkodissa, pianon ja viulun soitosta, matkoista Tukholmaan ja Australiaan, partiosta, ratsastuksesta ja monista muista kiinnostavista aiheista.

DSD I-kokeeseen osallistui tänä keväänä 16 reipasta kokelasta, jotka ansaitsevat erityiskiitoksen jaksaessaan panostaa saksan taitojensa kehittämiseen myös korona-ajan keskellä.