EtusivuTutustu kouluummeUutisetEtäopetusKasit testasivat etäoopperaa
22.04.2021

Kasit testasivat etäoopperaa

Keskiviikkona 21. huhtikuuta koulumme kahdeksasluokkalaiset osallistuivat perinteeksi muodostuneeseen valtakunnalliseen Taidetestaajat-hankkeeseen. Ajan hengessä vierailu toteutettiin etänä.

Kasiluokkalaiset pääsivät seuraamaan etäyhteyden välityksellä Ooppera baletin järjestämää Covid van tutte -oopperaesitystä. Kyseessä on viime kevään koronatapahtumiin palannut esitys, joka perustui Mozart-uudelleentulkintaan. Pääroolissa nähtiin mm. Karita Mattila.

Esityksen aikana oppilaat pelasivat esitykseen liittyvää bingoa. Päätteeksi laadittiin taidekritiikki.

”Se oli ihan hyvä, vaikka mä en ole oopperoita ennen nähnyt ja en kaikkea ymmärtänyt”, Venla Purokoski 8D:ltä kiitteli teoksen ajankohtaisuutta ja keskittymään auttanutta bingoruudukkoa (ks. alla).

”Sitä jaksoi katsoa. Siinä oli hauskoja kohtia”, Katariina Ylärinne 8D:ltä säesti.

Purokoski antoi teokselle kouluarvosanaksi 8, Ylärinne 8,5.