EtusivuTutustu kouluummeUutisetEtäopetusKansainvälisellä etäviikolla jaettiin koronavuoden kokemuksia
23.04.2021

Kansainvälisellä etäviikolla jaettiin koronavuoden kokemuksia

Koulumme Erasmus-kansainvälisyystoiminta on ollut liikkuvuuden osalta tauolla yli vuoden, mutta me emme lannistu!

Viime viikolla toteutimme etätyöskentelynä ”minietäversion” viime vuoden maaliskuulle kaavaillusta yläasteen Barcelonan Augmented Age -projektiviikosta. Jokaiselta projektiin osallistuneelta koululta saapui 12.-16.4. välisenä aikana mukaan 1-2 opettajaa ja 1-4 oppilasta – uudet oppilaat ja opettajat joka ilta.

Tuttua virtuaalimuseotyöskentelyä kuului projektiin tälläkin kertaa, mutta pääosaan nousi eri maiden ja oppilaiden epidemia-ajan kokemusten jakaminen Padletin kautta.

Maiden väliltä löytyi selviä eroja – esimerkiksi Turkin kumppanuusoppilaamme eivät olleet päässeet lähikouluun hetkeksikään sitten viime kevään. Pääasiassa oppilaiden toiveet ja haaveet siitä, mitä he odottavat epidemia-ajan jälkeiseltä ajalta, olivat liikuttavan samanlaisia.

Augmented Age -projektimme etenee vuoden jatkoajalla ja pienin etätoteutuksin kohti finaalia. Seuraavaksi horisontissa siintää Hollannin Culemborgin miniviikko, joka järjestetään 10.-12.5. – samanlaisena iltaetäkokemuksena ja uudella pienellä oppilasporukalla kuin huhtikuun tapaaminen. We will keep you posted!