EtusivuTutustu kouluummeUutisetEtäopetusErasmus-kuulumisia yläkoululaisille
02.03.2021

Erasmus-kuulumisia yläkoululaisille

Yläasteen seuraavan Erasmus-kansainvälisyysprojektin tiimoilla odotellaan pandemian jälkeisiä aikoja. Toivomme, että ensi lukuvuonna 2021–2022 voimme avata haun 8.-luokkalaisille, joista noin 20 valitaan mukaan projektiin. Toiveissa on, että Erasmus-projektiin olennaisesti liittyvät vierailut ulkomaille onnistuvat.

Projektimme Digital Challenges: Unlock the Escape Room toteutetaan suurilta osin samojen kumppanikoulujen kanssa kuin vuosien 2018–2020 Augmented Age -projektimme. Mukana ovat kumppanikoulut Espanjasta (Barcelona), Hollannista (Culemborg), Puolasta (Gdansk), Turkista (Tarsos) ja Italiasta (Isernia). Projektikielenä on englanti.

Odotamme tämän projektin toteutusta innokkaasti, sillä sen sisältö on oppilaille ajankohtainen ja relevantti. Digital Challenges -projektissa kuuden eri maan koululaiset kartoittavat yhdessä digitaalisen maailmamme haasteita. Oppilaat luovat yhdessä selviytymisstrategioita. Ajankohtaisina aiheina ovat esimerkiksi kysymykset valeuutisista, digitaalisesta jalanjäljestä ja  yksilönsuojasta sekä vastuullisuudesta netissä.

Oppilaille annetaan jokaisella projektiviikolla eriaihepiiri, josta saatua tietoa he hyödyntävät esimerkiksi pakohuonetyyppisessä pelitilanteessa. Stay tuned!