EtusivuTutustu kouluummeUutisetsaksan kieliSuullinen kielitaito testissä – koronasta huolimatta
18.12.2020

Suullinen kielitaito testissä – koronasta huolimatta

Maskien, turvavälien ja tehostetun hygienian avulla saimme toteutettua saksan DSD II -kielidiplomiin sisältyvät suulliset kokeet torstaina 17.12. Tilanne on aina jännittävä, mutta opiskelijamme suoriutuivat hienosti. Suullinen koe on kaksiosainen: aluksi on lyhyt monologi aiheesta, jonka kokelas saa 20 minuuttia ennen koetta ja sen jälkeen hän pitää ennalta valmistellun, argumentatiivisen esitelmän itselleen läheisestä teemasta. Aihetta syvennetään myös tarkentavilla kysymyksillä. Kokeen arviointiraatiin kuuluivat puheenjohtaja Milena Rehn ja arvioijat Niina Ikonen ja Manuel Ackermann. DSD II -kokeen suorittaminen kannattaa, sillä se avaa ovet korkeakouluihin saksankielisellä kielialueella.