EtusivuTutustu kouluummeUutisetKoulun juhlatItsenäisyysjuhlassa valmistui kuusi ylioppilasta
04.12.2020

Itsenäisyysjuhlassa valmistui kuusi ylioppilasta

Koulumme itsenäisyys- ja ylioppilasjuhlassa perjantaina 4. joulukuuta valkolakin sai kuusi uutta ylioppilasta.

Lämpimät onnittelut teille jokaiselle!

”Arvon ylioppilaat, olen teistä tavattoman ylpeä. Te olette taistelleet tienne ylioppilaiksi läpi poikkeusaikojen”, rehtori Mirva Lindström lausui valmistuneille puheessaan.

Koulun juhlasalissa toteutetussa ja kouluyhteisölle striimatussa tilaisuudessa olivat läsnä vain ylioppilaat, koulun johto sekä muutama esiintyjä ja tekniikasta vastannut henkilökunnan edustaja.

Rehtorin mukaan moni saattaa kysyä, miksi juuri meidän ikäluokkaamme on kohdistunut yhteisiin hetkiin niin paljon vaikuttanut koronakokemus. Päättyvä vuosi tulee Lindströmin mukaan olemaan myös sukupolvikokemus, jota vanhojen koulukaverien kanssa muistellaan vuosien päästä.

”Tänään meillä on ilo olla yhdessä, vaikka juhla vietetään etätilaisuutena”, rehtori painotti.

Juhlassa kuultiin Jean Sibeliuksen musiikkia koulun kuoron, orkesterin ja oppilaiden esittämänä. Lisäksi koettiin lukion teatteriryhmän esitys Seitsemän veljeksen alkeet sekä 9. luokan valokuvausryhmän kuvaesitys suomalaisesta todellisuudesta.

Ryhmäesitykset oli taltioitu ennakolta ja toteutettu turvallisuus huomioiden.

Opiskelijan puheen pitänyt Amos Finell (18B) muistutti kuuntelemisen ja ymmärtämään yrittämisen tärkeydestä haastavassa ja helposti kärjistyvässä ajassamme.

”Kukaan ei tähtää tarkoituksella pahaan, vaan taustalla on aina jotain muuta”, Finell pohdiskeli. ”Omaan kuoppaan kaivautuminen on toki vaihtoehto, mutta ei kovin ylväs sellainen.”

Koulumme väki toivottaa kaikille hyvää itsenäisyyspäivää!