EtusivuTutustu kouluummeUutisetLukioTiedote ylioppilasjuhlan järjestelyistä 29.8.2020
26.08.2020

Tiedote ylioppilasjuhlan järjestelyistä 29.8.2020

Vallitsevan epidemiatilanteen takia juhlien turvallisuusjärjestelyt ovat poikkeuksellisen tiukat. Noudatamme kaikissa järjestelyissä viranomaisten suosituksia. Pyydämme kaikilta ymmärrystä ja ohjeiden noudattamista – näin turvaamme kaikille onnistuneen juhlan. Ethän saavu juhlaan, mikäli sinulla on vähäisimpiäkin flunssan oireita. Myöskään omaehtoisen karanteenin aikana (matkustusrajoitukset) juhlaan ei voi osallistua.

Ylioppilaille:

Sisäpihan ovet avataan ylioppilaille klo 8.30. Ylioppilaiden valokuvaus koulun sisäpihalla klo 8.45. Saavuthan ajoissa! Kuvat toimitetaan kotiin kuvauslapun täyttäneille.

– Otathan mukaan ylioppilaslakin!

– Kuvauksen jälkeen käymme läpi juhlan kulun.

– Ohjelma ja koulun vuosikertomus odottavat salissa omalla paikalla.

Vieraille ja ylioppilaille:

– Sisäpihan ovet avataan vieraille klo 9.45. Maskeja suositellaan.

– Koulun henkilökunta on ohjaamassa sisään siirtymistä, jonka toivotaan tapahtuvan pienissä erissä: muistattehan turvavälit, ja pyydämme käyttämään käsidesiä sisään saapuessanne.

– Eteisnaulakot ovat poissa käytöstä. Mahdolliset ulkovaatteet voi ottaa mukaan saliin vieressä olevalle tyhjälle tuolille.

– Salissa on varattu istumapaikat ”perhekunnittain”, eli yhden ylioppilaan kaksi vierasta istuvat vierekkäin, jolloin seuraaviin vieraisiin on kahden istumapaikan väli. Huomaattehan, että tilanteesta johtuen maksimivierasmäärä yhdelle ylioppilaalle on kaksi vierasta.

– Henkilökunta ohjaa saliin siirtymistä – paikat täytetään edestä alkaen. Salissa ei saa liikkua kesken juhlan. Kuvat otetaan omalta istumapaikalta käsin.

– Juhlan ohjelma on jaettu valmiiksi istumapaikoille.

– Koulu on järjestänyt juhlaan ammattivalokuvaajan, joka ottaa kuvan jokaisesta ylioppilaasta ruusujen jaon ja lakituksen yhteydessä. Kuvat toimitetaan ylioppilaille myöhemmin sovittavalla tavalla.

– Juhlasta poistuttaessa pyydämme huomioimaan turvavälit; onnittelut vasta koulun ulkopuolella.

Lämpimästi tervetuloa kauan odotettuun kevään 2020 ylioppilaiden juhlaan! Tehdään yhdessä ikimuistoinen juhla!