EtusivuTutustu kouluummeUutisetLukioEtäopiskelun sujumiseen ollaan pääosin tyytyväisiä
22.04.2020

Etäopiskelun sujumiseen ollaan pääosin tyytyväisiä

Etäopetus käynnistyi Oulunkylän yhteiskoulussa 18.3.2020. Etäopiskelua on siis takana jo viisi viikkoa.

Toteutimme koulumme oppilaille ja opiskelijoille kyselyn etäopiskelun sujumisesta. Vastausten perusteella etäopiskelu on sujunut tilanteeseen nähden hyvin. Oppilaat ja opiskelijat ovat olleet pääosin tyytyväisiä etäopiskelun järjestelyihin ja toteutukseen. Alla muutamia kyselystä poimittuja kommentteja etäopiskeluun liittyen.

”Etäopiskelun opetus ja tehtävät on hoidettu hyvin opettajilta ja ohjeet ovat olleet selkeät. Kouluruokien saaminen on todella kiva juttu ja ruoat ovat olleet hyviä!”

”Etäopiskelu on sujunut ihan ok, mutta hieman hankalaa tehdä kaikki tehtävät kotoa käsin ilman opettajan läsnäoloa. Olisi helpompaa, jos olisi joku muukin oppimisympäristö kuin koti.”

”Live-tunnit ovat onnistuneet hyvin ja ovat mielestäni paras opetusvaihtoehto tässä tilanteessa.”

”Haluaisin kiittää siitä, miten hyvin asiat etäkoulun suhteen on hoidettu. On ollt helppo päästä mukaan, apua on aina saanut. Kiitos!”

”Tehtäviä on joissain aineissa hieman liikaa, varsinkin kun yrittää tehdä huolellisesti jokaisen tehtävän. Mielestäni kuitenkin tilanteeseen nähden koulu on toiminut todella hyvin.”

”Kaikki opettajat ovat ottaneet hyvin haltuun etäopetuksen näin lyhyessä ajassa. Hyvä te!”

Kuvitus: Riikka Syrjäsen kuvallinen tutkielma varjosta valokuvauskurssilta