EtusivuTutustu kouluummeUutisetKansainvälisyysVuohia ja teknologiaa Ranskan piilaaksossa
16.03.2020

Vuohia ja teknologiaa Ranskan piilaaksossa

Ogelista ja Munkasta kummastakin kolme ensimmäisen vuoden opiskelijaa osallistui maaliskuun ensimmäisellä viikolla kahden ranskalaisen lukion kanssa järjestettyyn vaihtoon, jossa tutustuttiin Etelä-Ranskan teknologiakeskittymä Sophia Antipoliksessa viiteen yritykseen ja työnhaun menetelmiin. Yhdessä isäntien ja vierailevien kouluttajien kanssa pohdittiin omia vahvuuksia ja etsittiin mahdollisia harjoittelupaikkoja vuotta nuoremmille koululaisille.

Kotimajoitus oli osa vaihtoa, ja se antoi mahdollisuuden tutustua ranskalaisten perheiden arkeen ja heidän kanssaan keväiseen Provence-Alpes-Côte d’Azurin alueeseen (PACA). Tällä projektilla olemme jo etukäteen harjoitelleet työelämäyhteistyötä, joka on uusi osa vuonna 2021 voimaan astuvaa lukion opetussuunnitelmaa.

Le lycée international de Valbonne (LIV)
Le lycée Simone Veil
La réception officielle au lycée Simone Veil