EtusivuTutustu kouluummeUutisetLukioMuutamassa päivässä etäopiskelu käyntiin
21.03.2020

Muutamassa päivässä etäopiskelu käyntiin

Valtioneuvoston linjauksen mukaisesti Oulunkylän yhteiskoulu siirtyi keskiviikkona 18.3. etäopetukseen. Muutaman päivän varoitusajalla koulussa polkaistiin käyntiin uudenlainen opetuskulttuuri, johon toki oli Ogelissa hyvät valmiudet. Tietotekniikan väki paiski töitä kellon ympäri, kun välineistöä päivitettiin ja varmistettiin, että kaikilla ogelilaisilla, niin opettajilla kuin oppilailla ja opiskelijoillakin, olisi etäopiskeluun hyvät ja toimivat välineet. Samaan aikaan pyöri vielä tiivistetty ylioppilaskoerumba.

Etäopiskelu on saanut kiitosta

Moni oppilas on kiitellyt uudenlaista opetusta. Etäilyssä on nähty paljon hyviä puolia, kuten se, että aamuisin saa nukkua pidempään, koska koulumatkaan ei kulu aikaa. Moni on myös kommentoinut löytäneensä paremman keskittymiskyvyn kotona itsekseen. Haittapuolena on puhuttanut yksinäisyys – koululla on tärkeä rooli sosiaalisten suhteiden luomisessa ja ylläpitämisessä. Onneksi oppilailla on käytössään koulun tarjoama oppimisalusta, jossa he voivat pitää myös keskenään videoneuvotteluja ja viestitellä koulutehtävistään.

Koulun erityisopettajat ovat mukana toteuttamassa opetusta. He ottavat yhteyttä oppilaisiin ja osallistuvat oppitunteihin sähköisesti. Myös koulumme opiskeluhuollon palvelut, psykologi ja kuraattori, ovat saatavilla keskeytyksen aikana. Heihin voi olla yhteydessä Wilma-viestillä tai puhelimitse.

Koulun Instagram-tilillä @oulunkylan.yhteiskoulu voit käydä kurkkaamassa opettajien kotityöpisteisiin.