04.03.2020

Ilmiöitä kuvina

Viime viikon perjantaina Ogelin peruskoululaiset pääsivät syventymään maailman ilmiöihin erilaisissa työpajoissa. Lukuvuoden teema, kestävä tulevaisuus on ollut esillä monissa työpajoissa. Työskentely jatkuu kuluvalla ja tulevalla viikolla.

Seiskaluokkalaisia Maikkarilla tutustumassa sään ennustamiseen ja laatimassa omia sääennusteitaan

Kasiluokkalaisia kuvataiteen ja kotitalouden parissa – estetiikkaa ja luvallista ruoalla leikkimistä

Kasiluokkalaisia tuunaamassa ja korjaamassa vaatteitaan Huomisen vaatekaappi -työpajassa

Ysiluokkalaisia tutkimassa paperin ja lasin kierrätystä

Työpajat ovat osa opetuksen eheyttämistä ja monialaista oppimista. Oppilaat pääsevät syventymään maailman ilmiöihin ja saavat olla mukana opiskelun tavoitteiden, sisältöjen ja työskentelytapojen suunnittelussa. Opetussuunnitelman laaja-alaiset tavoitteet, kuten Osallistuminen, vaikuttaminen ja kestävän tulevaisuuden rakentaminen, ovat tärkeä osa työpajoja.