EtusivuTutustu kouluummeUutisetYläkouluHyysalon kohtalokas hyppy hiljensi ogelilaiset
05.02.2020

Hyysalon kohtalokas hyppy hiljensi ogelilaiset

Salillinen oppilaita hiljentyi kuuntelemaan entisen freestylehiihtäjän Pekka Hyysalon motivoivaa puhetta. Hyysalo kertoi selviytymistarinansa, loukkaantumisen ja sen, kuinka hän päätti harjoitella kaiken uudelleen – puhumisen, kävelemisen ja lopulta rakastamansa lajin, laskettelun.

Hyysalon esiintyminen oli koskettava muistutus siitä, kuinka tärkeää on luottaa itseensä. Puheesta kuulsi myös hänen kiitollisuutensa ympäröiviä ihmisiä kohtaan. Kuinka tärkeää onkaan, että elämässä on ihmisiä, jotka luottavat ja auttavat takaisin suksille.

Hyysalo sai raikuvat suosionosoitukset, ja keskustelu luennosta jatkui vielä luokkahuoneissakin.