EtusivuTutustu kouluummeUutisetKansainvälisyysKulttuuriperintö kunniaan – Erasmus-projektille laatuleima
29.01.2020

Kulttuuriperintö kunniaan – Erasmus-projektille laatuleima

Kulttuuriperinnön tutkimiseen ja vaalimiseen keskittyvä saksankielinen Erasmus-projektimme Kulturkiosk II (2017-2019) päättyi syksyllä ja se arvioitiin koordinaattorimaassa Saksassa. Projekti sai 91/100 pistettä ja sen myötä eurooppalaisen laatuleiman (Qualitätssiegel). Mukana oli yhdeksän koulua seitsemästä eri maasta. Hanke ja sen tulokset julkaistaan EU:n tietokannassa esimerkkinä hyvistä käytänteistä projektin toteuttamisessa.

Meille myönnetty uusi rahoitus mahdollistaa projektin jatkumisen edelleen, nyt nimellä Kulturkiosk III. Uudessa projektissa tutkimuskohteena on UNESCO:n aineeton kulttuuriperintö: traditiot ja käsityötaidot eri puolilla Eurooppaa. Lopputuotteena täydentyy jo aiemmissa projekteissa luotu sähköinen materiaali, museo-opas. Projektin etenemistä voi seurata täältä  (interaktiivinen opas).