EtusivuTutustu kouluummeUutisetLukioAvoimissa ovissa moikattiin uusia ja vanhoja tuttuja
11.01.2020

Avoimissa ovissa moikattiin uusia ja vanhoja tuttuja

Avoimet ovet järjestettiin tuttuun tapaan tammikuun ensimmäisenä lauantaina, joka muutoin oli lähes tavallinen koulupäivä. Varsinaisia oppitunteja päivän aikana oli vain kaksi, mutta monilla opettajilla ja myös oppilailla sekä opiskelijoilla oli monta rautaa tulessa.

Tutorit ja tukioppilaat vetivät koulun esittelykierroksia, O´Timesin toimittajat esittelivät lehteä ala-aulassa, lauluryhmäläiset esiintyivät sekä peruskoulun oppilaskunta möi kahvia ja mokkapaloja. Juhlasalissa opinto-ohjaajat haastattelivat oppilaita ja opiskelijoita ja ranskan opettaja esitteli yrittäjyysyhteistyötä ranskalaisten koulujen kanssa. Lisäksi väliaikoina saatiin nauttia frakkipukuisen matematiikan opettaja Jaakko Jokisen musisoinnista.

Koululla saattoi törmätä myös entisiin opiskelijoihin, jotka olivat alumnitoiminnan kautta tulleet esittelemään jatko-opintojaan. Halukkaat saivat kuulla esimerkiksi hammaslääketieteen, psykologian ja automaatio- ja informaatioteknologian opiskelusta sekä luokanopettajakoulutuksesta.

Avoimia ovia järjestetään vielä 16.1. ja 6.2. koulupäivän aikana.

Alumnit kertoivat jatko-opinnoistaan ja verestivät koulumuistojaan kouluruokailussa.
Lukiolaisten verkkolehden toimittajat olivat ala-aulassa vastaanottamassa vierailijoita.
Sött-kahviossa tarjottiin muun muassa salaisella reseptillä valmistettuja mokkapaloja.
Juhlasalissa oli ohjelmaa ja mahdollisuus jutella opettajien kanssa esittelypisteillä.