EtusivuTutustu kouluummeUutisetLukioSyksyn ylioppilasjuhlassa valmistui kolme, lakitettiin kaksi
05.12.2019

Syksyn ylioppilasjuhlassa valmistui kolme, lakitettiin kaksi

Koulustamme valmistui syksyllä kolme uutta ylioppilasta. Heistä kaksi, Amanda Jantamut ja Essi Özkan, saivat valkolakin itsenäisyysjuhlassa torstaina. Lämpimät onnittelut!

Juhlapuheessaan rehtori Mirva Lindström palasi 80 vuotta sitten alkaneen talvisodan muistoihin. Lindströmin isän puolen perhe joutui pakenemaan Viipurista talvisodan ensimmäisenä päivänä alkaneita pommituksia.

”Tärkeintä olivat ihmiset, ei maallinen omaisuus”, rehtori kertoi tapauksesta, jossa rekeen sijoitettiin tavaroiden sijaan naapureita.

”Tarjotkaa apua sitä tarvitseville ja uskaltakaa ottaa sitä vastaan, kun tuntuu, että omat voimat eivät riitä”, Lindström lausui aiheen tiimoilta kouluyhteisölle.

Juhlassa julkisen ensiesiintymisensä koulun orkesterin johtajana teki koulumme uusi musiikin lehtori Hanna Kivimäki. Hänen johtamansa musiikkiluokkalaiset esittivät Finlandian jatkoksi kappaleet Kylä vuotti uutta kuuta ja Sana on vapaa. Lukion lauluyhtye esitti puolestaan kappaleen Suvi-illan vieno tuuli.