EtusivuTutustu kouluummeUutisetLukioOgeli toivottaa levollista joulua – joulujuhlassa koettiin tiernatytöt ja opettajien tanssiesitys
20.12.2019

Kouluyhteisömme siirtyi joululoman viettoon perjantaina 20.12. joulujuhlan päätteeksi. Toivotamme kaikille yhteisömme jäsenille, koulumme ystäville ja yhteistyökumppaneillemme levollista ja mukavaa joulunaikaa sekä onnea alkavalle vuosikymmenelle!

Joulujuhlassa kuultiin perinteiseen tapaan kavalkadi musiikkiluokkalaisten jouluohjelmistoa. 8F:n Isabel Arhion ja Hymy Moision juontama juhla alkoi Suomen mestaruuden Oulussa marraskuussa voittaneiden 9C:n tiernatyttöjen esityksellä. Loppupuolella koettiin perinteeksi muodostunut ja nauruhermoja koetellut opettajien tanssiesitys, tällä kertaa Pojun Esson baariin -kappaleen tahtiin.

Puheessaan vararehtori Altti Pikkarainen kertasi 95 vuotta täyttäneen koulumme historiaa ja muistutti kuluvan vuoden teemoista. Tänä vuonna koulussamme on kiinnitetty erityistä huomiota uusien oppilaiden ja opiskelijoiden ryhmäytymiseen, jonka tavoitteena on kokonaisvaltainen hyvinvointi. Kouluumme tullaan eri puolilta, minkä vuoksi hitsautuminen ja me-henki ovat työskentelyn ja viihtymisen kannalta tärkeitä.

Lukuvuoden hallitseva teema koulussamme on kestävä tulevaisuus, jota Pikkaraisen mukaan ”on turha perustella”. Aiheen tärkeys näkyy ja kuuluu elämän eri osa-alueilla. Oppilaille ja opiskelijoille tehty tuore kysely osoittaa, että arjen kestävien toimien kehittämiselle löytyy tarvetta.

”Mukavaa joulua ja iloista uutta vuotta meille kaikille. Olemme sen ansainneet”, Pikkarainen toivotti.

Koulutyö jatkuu loman ja loppiaisen jälkeen tiistaina 7.1.2020.