EtusivuTutustu kouluummeUutisetYläkouluHatsolo puhui asenteen tärkeydestä
10.12.2019

Hatsolo puhui asenteen tärkeydestä

Breakdance-taituri Johannes ”Hatsolo” Hattunen kävi tiistaina 10.12. puhumassa koulumme peruskoululaisille asenteen ja toisten auttamisen tärkeydestä.

Jyväskylästä kotoisin oleva Hattunen aloitti breakdancen 8. luokalla 1998. Lukiossa hänen harrastustaan tuki yksi opettaja, joka kannusti tuomalla mankan liikuntasaliin.

Hattunen esitteli oppilaille päällä pyörimisen aiheuttamaa ”head spin -kaljuaan”, kertoi kilpailuvoitoista New Yorkissa sekä breakdancen löytämisestä Jyväskylän diskossa.

Tärkeimpänä viestinä Hatsolo puhui asenteen tärkeydestä. Ohje kuului näin: ilmesty paikalle, tee parhaasi, ole hyvä tyyppi ja hymyile.

”Mun elämän tehtävä on, että haluan tartuttaa iloa ja yritystä muihin ihmisiin”, aiemmin koulussa kiusattu ja hiljaiseksi nujerrettu breakdance-mestari kertoi peruskoululaisille. ”Tehkää siistejä juttuja, auttakaa muita ja huolehtikaa, että asenne on kunnossa!”