EtusivuTutustu kouluummeUutisetYläkouluKasiluokkalaiset saivat seksuaalikasvatusta
27.11.2019

Kasiluokkalaiset saivat seksuaalikasvatusta

Sexpon seksuaalikoulutuksessa työharjoittelua tekevä Bettina Gräsbeck vieraili koulullamme lokakuussa. Gräsbeck piti osan työharjoittelustaan koulumme kahdeksasluokkalaisille. Aiheena oli yleistyvä grooming-ilmiö sekä seksuaalinen häirintä ja ahdistelu.

Gräsbeck kertoo kokemuksistaan.

”Minulla oli ihan uskomattoman suuri ilo puhua ja käydä läpi asioita jokaisen luokan kanssa. Saimme aikaiseksi mitä mainiointa keskustelua aiheen tiimoilta. Mahtavia kysymyksiä ja oivalluksia, ja opin teiltä nuorilta valtavasti lisää.

Haluan omasta puolestani kiittää jokaista tästä mahtavasta tilaisuudesta. Olette ihania ja reippaita nuorukaisia jokainen, ja tämän vanhemman akan olikin jo aika tietää, että nykyisin pelataan minecraftiä eikä fortnitea 🙂

Ihanaa joulun odotusta jokaiselle,

Bettina”