EtusivuTutustu kouluummeUutisetLukioMusikaaliporukka ryhmäytyi ja aloitti yhteisen projektin
31.10.2019

Musikaaliporukka ryhmäytyi ja aloitti yhteisen projektin

Ogelin uuden musikaalin harjoitteleminen on käynnistymässä. Lauantaina 26.10. musikaaliporukka – yhteensä lähemmäs sata peruskoululaista ja lukiolaista – tutustui toisiinsa ja musikaalin juoneen yhteisessä ryhmäytyspäivässä. Lauantain aikana luotiin pohjaa yhdessä työskentelemiselle ja tutustuttiin lukion käsikirjoitusryhmän tekemään käsikirjoitukseen. Musikaalin käsikirjoitus valmistui jo ensimmäisessä jaksossa lukion valinnaisella äidinkielen kurssilla. Loppuvuoden aikana oppilaiden kirjoittamat laululyriikat ovat säveltäjä Juha Kujanpään työpöydällä, ja koululla nuoret näyttelijät pääsevät vähitellen käsiksi varsinaisiin kohtauksiin.

Huhtikuussa 2020 ensi-iltaan tulevan musikaalin työnimi on Solmut. Nuorten elämässä on usein liikaa vauhtia ja liikaa solmukohtia, mutta toisaalta solmut symbolisoivat myös ihmisiä yhteen sitovia elementtejä. Musikaalilavalla tullaan siis näkemään nuorten elämää heidän itsensä kertomana. Hankkeessa on mukana satapäisen oppilasjoukon lisäksi kymmenkunta OYK:n opettajaa, säveltäjä Juha Kujanpää sekä kaksi tanssinopettaja-koreografiopiskelijaa Taideyliopiston Teatterikorkeakoulusta.