EtusivuTutustu kouluummeUutisetKansainvälisyysEuroopan kielten päivää vietettiin torstaina 26.9.
07.10.2019

Euroopan kielten päivää vietettiin torstaina 26.9.

Kielten oppiminen auttaa meitä ymmärtämään toisiamme paremmin ja ylittämään kulttuurirajoja. Se on hyödyllistä jokaiselle – kukaan ei ole liian vanha oppiakseen kieltä ja nauttiakseen sen avaamista mahdollisuuksista.

Euroopan kielten päivää vietettiin torstaina 26.9. Päivän tärkeimpänä tavoitteena on lisätä ihmisten tietoisuutta seuraavista asioista:

-Euroopan rikkaasta kielellisestä moninaisuudesta, jota täytyy varjella ja vahvistaa
-tarpeesta monipuolistaa opiskeltujen kielten valikoimaa
-tarpeesta saavuttaa jonkintasoinen kielitaito kahdessa tai useammassa kielessä, jotta ihmiset voisivat toimia täysvaltaisina ja demokraattisina Euroopan kansalaisina.

OYK:ssa kannustetaan oppilaita ja opiskelijoita hyödyntämään laajaa kielitarjontaamme sekä osallistumaan erilaisiin vaihto-ohjelmiin.

Kansainvälisiä kielidiplomeita voi suorittaa saksassa (DSD) ja ranskassa (DELF). Viime keväänä järjestetyssä DSD-koulujen tapaamisessa saksan opiskelijat useasta eri koulusta saivat kertoa, mikä on heille merkityksellisin saksan kielen sana. Viel Spaß beim Anschauen!

Katso ”satsaa saksaan” -video tästä.

Artikkelin viime toukokuulta olevassa valokuvassa joukko oppilaitamme saa kielitodistuksen Ranskan instituutissa. Viime vuonna kolmekymmentä oppilasta ja opiskelijaamme suoritti ranskan DELF-kielidiplomin.