EtusivuTutustu kouluummeUutisetUncategorizedPäkä ja Hätä-Miikka innostivat musareita
16.05.2019

Päkä ja Hätä-Miikka innostivat musareita

Gasellien Pekka ja Miikka vierailivat koulussamme ja tekivät vaikutuksen asenteellaan. Pekka ja Miikka eli Päkä ja Hätä-Miikka kertoivat musiikkiluokkalaisille sanoittamisesta ja  musiikin tekemisestä rennolla ja humoristisella otteella mutta kuitenkin monipuolisesti ja kiinnostavasti.

He esimerkiksi kertoivat sanoitustensa syntyvän useimmiten sisältö edellä, ei niinkään mikään näppärä riimipari – tosin poikkeuksiakin on. Biisien aiheina aluksi oli omat henkilökohtaiset kokemukset ja ystäväpiiri. Tyypillistä oli esimerkiksi mahduttaa mahdollisimman monen kaverin nimi biisiin. Nykyisin biiseissä on laajemmallekin yleisölle avautuvia aiheita.

Yleisö esitti Päkälle ja Hätä-Miikalle kysymyksiä freestailaamisesta ja bändin alkuajoista. Nuoret miehet paljastivat myös yhtyeen nimen tarinan – Miikan mielestä (tosin pilke silmäkulmassa) nimi tulee siitä, että gasellit muistuttaa sanana hieman ganstereita. Tosin aluksi yhtyeellä oli käsitys, että gaselli on jykevä, biisoninkaltainen otus. Musareita kiinnosti myös artistien suosikkibiisit omasta tuotannosta. Päkä kertoi suosikkinsa olevan Jäniksen vuosi.

Päkä ja Hätä-Miikka kertoivat myös pari vuotta sitten ilmestyneestä kirjastaan Sä maksat! He kirjoittivat kirjaa salassa muilta – koska sen kertominen, että kirjoittaa kirjaa, tuntui jollain tapaa vieraalta. Lähipiiri yllättyi kovasti kuullessaan projektista.

Kolme Gasellien neljästä jäsenestä on opiskellut Oulunkylän yhteiskoulussa.