EtusivuTutustu kouluummeUutisetUncategorizedErasmus+-viikko toi vieraita Ogeliin
28.05.2019

Erasmus+-viikko toi vieraita Ogeliin

Erasmus+ Augmented Age -projektimme ensimmäinen lukuvuosi huipentui Helsingin-vierailuun 6.-10.5.

Saimme toimia isännöivänä kouluna viidelle muulle partnerimaallemme (Espanja, Kreikka, Turkki, Puola, Hollanti), joista jokaisesta saapui vieraaksemme keskimäärin kaksi opettajaa ja viisi oppilasta.

Tervetulotilaisuudessa vieraillemme esiintyivät koulumme musiikkiluokat laulu- ja soittoesityksineen sekä lukion teatteriryhmä. Opettivatpa oppilaamme vieraille myös yhdessä kokoamansa suomen kielen selviytymissanastopakin.
Olemme ylpeitä siitä, miten hyvin Ogelin oppilaat edustavat kouluamme maailmalla ja myös vieraiden saapuessa koulullemme.

Merenkulullinen projektimme vei meidät mm. Suomenlinnan museoalueelle tutustumaan merenkulun historiaan ja innovaatioihin. Siltä pohjalta oppilaat loivat projektin keskiössä olevaan Metaverse-peliin kysymysaineistoa.

Hauskana lisätyönä projektioppilaamme askartelivat ryhmissä kymmenen huopakoristetta pieniin maarobotteihin sovitettaviksi, jokainen erilaiseen historialliseen merihirviöön pohjautuen. Merihirviörobotit kisaavat sitten keskenään tasan vuoden kuluttua koko projektin viimeisessä tapaamisessa Hollannissa.

Helsinki-viikko antoi ryhmälle paljon: merta ja kevätaurinkoa, ystävyyttä sekä yhdessäolon hetkiä. Seuraavana vuorossa ovat Turkki ja Tarsos, tämän vuoden lokakuussa!

Teksti: Elina Herttua