EtusivuTutustu kouluummeUutisetLukioVaalipaneeli keräsi eduskuntavaaliehdokkaita Ogeliin
05.04.2019

Vaalipaneeli keräsi eduskuntavaaliehdokkaita Ogeliin

Eduskuntavaalit näkyivät perjantaina Ogelissa kansanedustajaehdokkaiden vaalipaneelin ja valtakunnallisten nuorisovaalien muodossa.

Lukiolaisten järjestämässä vaalipaneelissa esiintyivät vasemmistoliiton Mai Kivelä, vihreiden Alviina Alametsä, sosiaalidemokraattien Elisa Gebhard, perussuomalaisten Laura Jokela, keskustan August Halonen, kristillisdemokraattien Esa Savolainen, kokoomuksen Matias Pajula sekä rkp:n Kaarle Hurtig. Paneelin juonsivat lukiomme Juho Jauhiainen ja Timo Saarlo.

Paneelin aiheiden kuten toisen asteen koulutuksen, ilmastonmuutoksen torjunnan, tasa-arvon ja maahanmuuton lisäksi ehdokkaat väittelivät keskenään pienryhmissä. Yleisönä olleet lukiolaiset ja yhdeksäsluokkalaiset äänestivät väittelyssä parhaiten pärjännyttä.

Paneelin jälkeen opiskelijat äänestivät valtakunnallisessa nuorisovaalissa mieleistään eduskuntavaaliehdokasta. Yleisradio julkistaa eduskuntavaalien nuorten valtakunnallisen tuloksen maanantaina 8.4. klo 21 alkaen TV1:n A-studiossa ja Areenassa.