EtusivuTutustu kouluummeUutisetLukioOgelin tytöille hopeaa lukioiden jalkapalloturnauksessa!
09.11.2018

Ogelin tytöille hopeaa lukioiden jalkapalloturnauksessa!

Lukiomme tyttöjen joukkue voitti hopeaa Helsingin lukioiden välisessä jalkapalloturnauksessa. Onnittelut!

Turnaus käynnistyi syyskuussa alkusarjapeleillä ”omalla kotipyhätöllä” Mustapekka-areenalla, josta joukkue pääsi jatkoon välieräturnaukseen Talin urheilupuistoon.

Välieräturnauksen avausottelussa vastaan asettui kivikova Brändön lukio, joka vei ottelun niukasti. Ottelun jälkeen joukkueen “henkinen liideri” Kati Tiiliharju astui esiin ja halusi tutustuttaa joukkueen jäsenet toisiinsa nimikierroksen avulla, jotta kommunikointi kentällä sujuisi paremmin.

Seuraavissa kahdessa välieräturnauksen ottelussa joukkue saikin hyvän hengen päälle, pelasi rohkeammin ja eteni Final Four -turnaukseen voittamalla Munkkiniemen lukion 3-2 ja Töölön lukion murskaavasti 8-0. Varsinkin Senja Vahtera sai maalinteon näyttämään naurettavan helpolta.

Myllypuron Final Four -turnaukseen joukkue matkasi mitalin kiilto silmissä, mutta myös hieman varautuneena, koska joukkueesta oli tippunut välieräturnauksen loukkaantumisten myötä muutama peluri. Final Four -turnauksen arpa toi Ogelille vastustajan naapurista, Maunulan lukion. Maunula jäi vakuuttavasti jyrän alle lukemin 6-1 ja edessä häämötti koko turnauksen finaali alkusarjasta tuttua Herttoniemen lukiota vastaan. Koko turnausta dominoinut Herttoniemi oli tällä kertaa liian iso pala, ja finaalin jälkeen ogelilaisille ripustettiin hopeiset mitalit kaulaan.

Ensi vuonna mitalia kirkastamaan!

Joukkueessa pelasivat Ilona Valotie, Senja Vahtera, Satya Gomez, Julia Väänänen, Kaisa Kukkola, Kati Tiiliharju, Milla Sillanpää, Nea Rissanen, Nea Rastas, Milja Rantanen, Susanna Kekomäki, Vilma Mehtonen, Anni Niskanen ja Vilma Helevä.

Teksti: Mikko Naukkarinen, liikunnanopettaja