EtusivuTutustu kouluummeUutisetLukioRanskan DELF-kokeet alkoivat
02.05.2018 delf

Ranskan DELF-kokeet alkoivat

Ranskan kielen DELF-kokeet herättivät mukavasti kiinnostusta OYK:ssa jo ensimmäisenä keväänä. Eritasoisissa kokeissa oli yhteensä 15 osallistujaa sekä yläasteelta että lukiosta.

DELF-tutkinto on kansainvälisesti tunnustettu kielidiplomi, jonka suorittajia maailmanlaajuisesti on n. 400 000 vuodessa. DELF-tutkinnon suorittaminen koulussamme mahdollistaa kattavan ja pitkäjännitteisen kielen opiskelun, jossa kielipolku johtaa lähialueen ala-asteelta jopa ranskankieliseen yliopistoon pääsyyn asti.

DELF-tutkinnon B2-tason suoritus on edellytys opinnoille Ranskassa. Tutkinto on hyödyllinen todistus kielitaidosta työhaussa, mutta toki sen voi tehdä myös omaksi ilokseen. Eräs kokelas totesi, että kokeen aikanakin hän oppi valtavasti.

Kuvassa on menossa B2-tason suullinen koe, jonka tentaattoreina toimi kaksi Ranskan valtion laillistamaa ranskanopettajaa.

Lisätietoja DELF-kokeista ranskanopettaja Eija Raitalalta.