EtusivuTutustu kouluummeUutisetLukioOgelilaisia vieraili Sisiliassa
25.04.2018

Ogelilaisia vieraili Sisiliassa

Erasmus+ Kulturkiosk II:n kolmas projektitapaaminen järjestettiin Italiassa, Sisilian Taorminassa, huhtikuun lopuilla.

Mukana olivat seuraavat maat: Saksa, Puola, Suomi, Itävalta, Kreikka, Italia ja Unkari.

Tapaamisessa kouluamme edustivat Matti Honkanen, Iris Jokinen, Vilma Lönnqvist, Milla Kallio ja Aino Owen sekä opettajat Niina Ikonen ja Tiina Männynväli. Oppilaita oli siis sekä lukion että yläkoulun puolelta.

Tapaamisen aikana tutustuimme UNESCO:n maailmanperintökohteeseen, Etnan tulivuoreen. Pidimme kovasti vierailustamme Sisiliaan, ja isäntäperheet olivat tosi vieraanvaraisia – saimme tutustua heidän kulttuuriinsa ja erityisen maittavaan ruokaan.

Päiväretki Etnalle oli matkan mielenkiintoisimpia tapahtumia. Patikoitua ei tullut paljoa, mutta näkymä oli suurenmoinen. Lähdimme takaisin reput kirjaimellisesti täynnä kiviä.

Seuraavien parin päivän aikana teimme koululla interaktiivista museo-opasta Etnasta. Oppilaat oli jaettu kansainvälisiin ryhmiin, ja kaikki tutustuivat Etnaan lähemmin eri näkökulmista käyttäen monenlaisia eri sovelluksia.

Teimme myös vierailun Taorminaan, jossa pääsimme tutustumaan mm. kreikkalaisen amfiteatterin raunioihin.

Lyhyesti sanottuna matka oli todella upea. Museo-oppaaseen voi tutustua täällä: www.interactive-museum.guide.

Teksti ja kuvat: Matti Honkanen ja Milla Kallio

Finnen_Gruppenbild Pugliatti Arbeiten Pugliatti Essen