EtusivuTutustu kouluummeUutisetLukioRehtori Nevalainen lakitti uransa viimeiset kahdeksan ylioppilasta – ja sai 41 ruusua
04.12.2015

OYK:sta valmistui perjantain ylioppilas- ja itsenäisyysjuhlassa kahdeksan uutta ylioppilasta. Onnittelut teille kaikille!

Erityisen Jean Sibeliuksen 150-vuotisjuhlateeman ympärille rakentuneesta tilaisuudesta teki tällä kertaa se, että kyseessä oli viimeinen kerta, kun koulumme pitkäaikainen rehtori Hannele Nevalainen toimi ylioppilaiden lakittajana.

Eläkkeelle vuodenvaihteessa jäävä Nevalainen laski lakittaneensa 16 rehtorivuotensa aikana 1736 ylioppilasta. Ennen uraansa rehtorina apulaisrehtorina sekä ruotsin opettajana toimineelle Nevalaiselle ehti kertyä yhteensä kunnioitettavat 41 vuotta OYK:n palveluksessa.

”Esitän kaikille kiitokseni vuosien yhteistyöstä”, Nevalainen sanoi puheessaan. Tämän jälkeen abiturientit yllättivät rehtorin jakamalla tälle 41 palvelusvuosia symboloivaa ruusua.