EtusivuTutustu kouluummeUutisetLukioRoolit nurin Ogelin nuoruuskirjassa!
27.10.2014

Roolit nurin Ogelin nuoruuskirjassa!

Nyt se on ilmestynyt! 90-vuotias OYK on julkaissut juhlakirjan Ogeli – lähde nuoruuteen. Kirjoituksia nuorilta ja kuvia ikinuorista.

Koulun opiskelijat ovat valokuvanneet kuvataiteen ja äidinkielen tuottamaan kirjaan OYK:n opettajia teinirooleissa ”ES-Jonnesta” hipsteriin ja hevarista pissikseen, nörttiin ja ituhippiin. Roolit ovat iloisesti sekaisin, mutta tunnistatko tutun opettajan roolin takaa?

Kirjan nuoruutta käsittelevät kilpailutekstit ovat opiskelijoiden tuottamia. Esipuheen teksteistä ja kirjoittamisesta on laatinut koulun entinen oppilas, fantasiakirjailija Ilkka Auer.

Kirja on myynnissä 25 euron hintaan Ogelin juhlaviikon tapahtumissa viikoilla 45 ja 46. Juhlaviikkojen aikana koulun ravintolassa on näyttely teoksen kuvista, joita on nähtävillä myös OYK:n osastolla Next Gate -messuilla Kaapelitehtaalla 4.-6.11.

Juhlaviikkojen jälkeen kirja on myynnissä koulun kansliassa, mikäli kirjoja on vielä jäljellä. Ogeli-kirjan ja –valokuvanäyttelyn tiedustelut kuvataideopettaja Arja Holma (arja.holma@oykbackup.local).

kirja4